Orange Babies’
Baba Sylla en
Fiona Hering én
Dick van der Niet van
Club Brillant en optiekplatform
NanaWoody&John delen een lange geschiedenis in de modewereld. Insiders weten dat Afrika daarin een grote rol heeft gespeeld. Niet verwonderlijk dus dat
NanaWoody&John het initiatief heeft genomen om samen met de aangesloten zelfstandige opticiens en leveranciers van (zonne)brillen en brillenglazen een bijdrage te leveren aan de mooie strijd van
Stichting Orange Babies tegen hiv.
Het project dat een groep opticiens omarmd heeft: een nieuwe
mobiele kliniek voor het lokale team van Orange Babies in
Limpopo, in het noorden van Zuid-Afrika. De huidige bus heeft twaalf jaar dienstgedaan en is na vele kilometers aan vernieuwing toe. Deze zal nog wel kortere afstanden blijven rijden naar onder meer scholen en mijnwerkersdorpjes, maar met een nieuwe (extra)
mobiele kliniek kunnen zoveel meer mensen bereikt worden. Mensen die nauwelijks toegang hebben tot artsen, ziekenhuizen en medische middelen, omdat ze
afgezonderd wonen en door ziekte en/of armoede niet ver kunnen reizen.
Deze week is het gezamenlijke
Opticien-project officieel van start gegaan bij
Max voor Ogen in Schagen, een winkel met fantastische merken, waar eigenaren
Marc & Nancy Brienesse van iedere bril die er deze maand verkocht wordt een mooi bedrag aan
Orange Babies doneren. Fiona Hering zorgde voor de officiële aftrap door in Schagen een nieuwe bril te kopen. Aangezien de keuze in deze snoepwinkel zo groot was, werden dat er direct twee. Een schitterend montuur met lage veeraanzet van Cazal en een prachtig elegant oversized model van Linda Farrow, uiteraard met de beste glazen van Hoya.
Deze actie in Schagen is nog maar het begin van veel meer mooie acties van (zonne)brilmerken en opticiens dit jaar, waarvan we je uiteraard op de hoogte blijven houden. Door het kopen van een bril of zonnebril dit jaar, bij de opticiens die deelnemen aan de actie voor
Orange Babies, draag je zelf ook een steentje bij aan het elimineren van hiv!